Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Byłam akurat w sklepie kupić kalafior. A że byłam głodna wróciłam z kalafiorem, bakłażanem, brokułem, awokado, boczniakami, ogórkami, pomidorami… No same dobre rzeczy.

Bakłażan i awokado przeznaczyłam na kolację pod postacią grillowanego bakłażana z sosem z awokado. Z boczniaków powstały flaczki na obiad. A brokuł został zjedzony w trakcie obiadu i kolacji. I to wszystko podczas jednych zakupów wymyśliłam– tylko sobie wyobraź, jak mi się chciało jeść! 😉

Przy okazji dip ten jest doskonałym sposobem na przemycenie brokuła tym, którzy go jeszcze nie lubią.

Składniki na dip z brokuła i orzechów nerkowca:

  • 200 ml wody
  • brokuł około 40 dag
  • 0,5 szklanki nerkowców
  • ząbek czosnku
  • płaska łyżeczka dobrej soli

Dip z brokuła i orzechów nerkowca – sposób wykonania.

Brokuła umyj i podziel na różyczki. Odetnij twarde części i wrzuć na wrzątek. Gotuj około 10 minut, po czym dorzuć różyczki i gotuj jeszcze 10 minut.

Po tym czasie dodaj nerkowce, czosnek i sól. Zmiksuj na gładko i zagotuj.

Uwaga, mieszaj często, aby sos się nie przypalił. Po zagotowaniu sos jest gotowy. Wystudzony podawaj z warzywami pokrojonymi w słupki. Mi najbardziej smakuje surowa cukinia i  ogórek.

Takim dipem możesz również posmarować chleb i mieć smaczną kanapkę.

Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Dip z brokuła i orzechów nerkowca

Dip z brokuła i orzechów nerkowca doskonale sprawdzi się w programie jaglanego detoksu.

Jeżeli jeszcze takiego oczyszczania nie przechodziłeś lub masz wątpliwości, czy na takiej diecie można odżywiać się zdrowo i smacznie, to zapraszamy pod link, gdzie znajdziesz więcej informacji na temat programu Jaglany Detoks w 2 tygodnie.

W sumie jedyną obawą było to, że po prostu będę głodna. Teraz mam więcej energii z rana. Na kursie wszystko było bardzo dopracowane i dobrze przemyślane. Zdecydowanie polecam ten kurs osobom które chcą zacząć drogą ku zmianie nawyków żywieniowych. Dwa tygodnie to niedługo, ale myślę że dla "zanieczyszczonych" osób to taki zdrowy kopniak i uświadomienie sobie, że jednak to co jemy/przyswajamy ma bezpośrednie odzwierciedlenie w tym jak się czujemy i wyglądamy. Można to poczuć na samym sobie w ekspresowym tempie. Dziękuję, było naprawdę bardzo fajnie :).

Magdalena Paluch

Dlaczego warto jeść <strong>brokuły</strong>? Dlaczego warto jeść brokuły?

Bo zawierają wiele minerałów, witamin i fito-składników, można je jeść na surowo lub ugotowane, najlepiej na parze. Jak wszystkie warzywa krzyżowe w swoim składzie zawierają siarkę, która po ich posiekaniu zamienia się w izotiocyjaniny (ITC) – związki o bardzo silnym (udowodnionym) działaniu przeciwnowotworowym.

Do tej pory zidentyfikowano ponad 120 ITC, wszystkie one działając wspólnie osłabiają komórki nowotworowe. Dodatkowo powstrzymują angiogenezę – proces, poprzez który nowotwór pobudza rozrost naczyń krwionośnych zapewniających jego odżywienie, przez co uniemożliwiają jego dalszy rozrost. Jakby tego było mało sulforafan (fitoskładnik z warzyw krzyżowych) aktywuje enzymy, które chronią komórkę przed jakimkolwiek następstwami uszkodzeń DNA, które już powstały.

Źródła informacji

UWAGA: Bezpłatny eBook!

„Jaglany Detoks

brama do

zdrowego odżywiania”

 

A w nim:

1. Właściwe nawyki – fundamenty zdrowia.
2. Okresowe posty – pomagają czy szkodzą?
3. Jaglany Detoks – autostrada do zdrowia.
4. 6 kluczowych zasad Jaglanego Detoksu.
5. Dlaczego Jaglany Detoks jest dla Ciebie?
6. Co mówią osoby, które przeszły detoks?

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Dip z brokuła i orzechów nerkowca
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Niż Zdrowe Odżywianie

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.