Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Domowe mleko migdałowe z komosą

Domowe mleko migdałowe z komosą

Prędzej, czy później osoba, która chce spożywać jak najmniej nabiału, będzie starała się unikać również mleka krowiego. Tym bardziej, że tak jak w moim przypadku, bardzo lubię mleko i najchętniej używałabym go codziennie. Więc gdy je piłam, nie były to małe ilości.

Od kiedy go unikam, początkowo ze względu na uczulenie dziecka, które karmiłam piersią, a teraz przez wzgląd na pozyskaną w międzyczasie wiedzę. Dlatego korzystam z alternatywnych rodzajów mleka, czyli roślinnych.

Do roślinnych produktów mlecznych, jakie spróbowałam, zaliczam mleko kokosowe, owsianemigdałowe, jaglanesojowe i ryżowe i z komosy ryżowej. Jest w czym wybierać. Wszystkie wymienione, oprócz sojowego robię sama. Jeśli już kupuję, to ryżowe i sojowe ekologiczne, ale te ostatnie baaardzo rzadko.

Samodzielne przygotowanie mleka migdałowego z dodatkiem komosy ryżowej jest bardzo proste, a uzyskany płyn jest zachwycający w smaku i wolny od niechcianych dodatków. Tylko migdały, komosa, słodzik woda i ewentualne zdrowe dodatki, jak imbir, laska wanilii czy cynamon.

Chcąc uzyskać mleko tylko migdałowe, pomiń komosę i użyj około litra wody.

Składniki na domowe mleko migdałowe z komosą:

  • 1 szklanka całych, niełuskanych migdałów
  • 0,5 szklanki komosy ryżowej (może być kasza jaglana, ryż brązowy, płatki owsiane)
  • 2-3 litry wody
  • szczypta cynamonu (można pominąć, szczególnie latem) lub laski wanilii
  • zdrowy słodzik (do wyboru syrop klonowy, daktylowy, ksylitol, miód)

Migdały zalewam wrzątkiem i czekam 10 minut. W międzyczasie komosę ryżową płuczę pod bieżącą wodą i gotuję na małym ogniu przez 15 minut w litrze. Podczas gotowania komosy obieram migdały ze skórki.

Pod koniec gotowania komosy dodaję migdały. Po czym wszystko miksuję. Dodaję jeszcze około litra przegotowanej wody i dosładzam do smaku. Ja daję w sumie 2,5 litra wody i 3 łyżki ksylitolu.

Po zmiksowaniu całość przecedzam, a raczej przecieram przez sitko i przelewam do szklanych butelek. Ono nie jest klarowne, ale ma za to w sobie błonnik. Po wystudzeniu zakręcam i przestawiam do lodówki. Jest dobre do spożycia co najmniej przez 4 dni. Przed spożyciem należy je wstrząsnąć. Jeżeli chcesz uzyskać mleko bardziej klarowne, przecedź je przez gazę. Ale ta czynność jest żmudna i moim zdaniem nie warta wykonania.

Domowe mleko migdałowe z komosą

Domowe mleko migdałowe z komosą

Domowe mleko migdałowe z komosą

Domowe mleko migdałowe z komosą

ALE czasem robię mleko na zapas.

Po zagotowaniu gotowego mleka przelewam je do butelek, zakręcam i pozostawiam do zapasteryzowania. Można je przechowywać w lodówce kilka tygodni.

Domowe mleko migdałowe z komosą

Domowe mleko migdałowe z komosą

Chcąc zrobić pyszny deser na bazie mleczka migdałowego, można dodać nasiona chia i coś do dosłodzenia, np. syrop klonowy, daktylowy, miód. Nasionka napęcznieją, deser się zagęści i będzie bardzo smaczny i zdrowy.

<strong>Dlaczego warto jeść komosę ryżową?</strong> Dlaczego warto jeść komosę ryżową?
 

Komosa ryżowa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, które zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, które nie są syntetyzowane w organizmie i muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Wzmacnia cały organizm, wspomaga system odpornościowy, pobudza i rozgrzewa, ma dobroczynne działanie na układ sercowo-naczyniowy, wzmacnia nerki, chroni wątrobę, oczyszcza szczególnie jelito grube z toksyn. Zawarty w niej błonnik obniża poziom glukozy we krwi, przeciwdziała zaparciom. Komosa jest źródłem witamin A i E, witamin z grupy B, kwasu foliowego, zawiera składniki mineralne, jak żelazo, potas, sód, cynk, fosfor, wapń (wapnia ma więcej niż mleko krowie). Może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne, przeciwwirusowe. Jest bogata w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym kwasy omega 3. Ma niski indeks glikemiczny (IG=35). Sprzyja budowaniu mięśni. 

Źródła informacji

Możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje na blogu – zapisz się newsletter – okienko poniżej. Raz w tygodniu otrzymasz maila z linkami do nowych artykułów bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową 🙂

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Domowe mleko migdałowe z komosą
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Niż Zdrowe Odżywianie

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.