Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Kasza jaglana z truskawkami na śniadanie

Kasza jaglana z truskawkami na śniadanie

Kasza jaglana
Tatiana Jaworska on 15 czerwca 2015 - 06:00 in Bezglutenowe, Dieta jaglana, Śniadanie, Wegetariańskie, Zdrowe odżywianie, Dieta

Kasza jaglana z truskawakmi. Niedawno znienacka odwiedził mnie kolega z pracy ze swoją sympatyczną przyszłą żoną. Odwiedzili nas  pierwszy raz i była to dla mnie naprawdę duża i miła niespodzianka. Przy okazji rozmowy o zdrowym odżywianiu Adam powiedział, że nie lubi kaszy jaglanej, bo jest mdła. To mi dało pomysł, że niektórzy faktycznie mogą jej nie lubić. Ale czy nie zmienią zdania, jeśli spróbują jej w takiej wersji?

Z pięknymi, soczystymi, smacznymi, zdrowymi truskawkami?

Co roku czekamy na truskawki aby się nimi poobjadać. Zimą mamy je w dżemach i kompotach, ale nie ma to jak świeże truskawki. Takie z Polski 🙂 Zjadane na surowo. Można jeść ich bardzo dużo, ponieważ mają mało kalorii. Dzięki swoim składnikom poprawiają trawienie, wzmacniają organizm.

Zawarty w nich między innymi krzem i witamina C wspomagają odbudowę naczyń krwionośnych. Zawierają beta-karoten, witaminy z grupy B, błonnik, żelazo, magnez, wapń i potas. Pomagają nam zachować młodość i zdrowie, dlatego jemy ich bardzo dużo i na wszelkie sposoby.

Składniki na kaszę jaglaną z truskawkami:

Kasza jaglana z truskawkami – przygotowanie

Kaszę jaglaną przed gotowaniem płuczemy ciepłą wodą i gotujemy około 15 minut na małym ogniu. W zależności od tego, jakiej konsystencji oczekujemy, na pół szklanki kaszy możemy dać 1 lub 2 szklanki wody. Jakiś czas temu opublikowałam propozycję podania kaszy z jabłkiem, która ugotowana była na sypko. Ta kasza zaś ugotowana została aż w 2 szklankach wody.

Po ugotowaniu dodajemy truskawki, ewentualnie inne ulubione owoce i gotowe. Bardzo lubimy ją w takiej wersji. Można również dodać na przykład mleko sojowe, aby była jeszcze bardziej wilgotna. Smacznego!

Porcja dla 2 osób.

Kasza jaglana z truskawkami

Kasza jaglana z truskawkami

Aby kasza jaglana po ugotowaniu nie miała gorzkiego posmaku, należy przed gotowaniem wypłukać ją pod bieżącą wodą.

A dlaczego warto spożywać kaszę jaglaną? A dlaczego warto spożywać kaszę jaglaną?

Kasza jaglana nie zawiera fityny, dzięki temu nie zakwasza organizmu. Dodatkowo ma właściwości zasadotwórcze, co oznacza, że wspomaga trawienie i wyrównuje nadmiar kwasu. Wzmacnia układ odpornościowy i ze względu na zawartość krzemu regeneruje błony śluzowe, dobrze wpływa na stan kości, wygląd włosów oraz paznokci. W kuracjach leczniczych stosuje się ją w chorobach trzustki, śledziony i przy anemii. Kasza jaglana wzmacnia organy kobiece i poprawia funkcjonowanie żeńskich gruczołów płciowych. Znajdziesz w niej białkowitaminy B1, B2, B6, kwas foliowy, fosfor, potas, żelazo, magnez, cynk, miedź, krzem. Nie zawiera glutenu.

UWAGA: Bezpłatny eBook!

„Jaglany Detoks

brama do

zdrowego odżywiania”

 

A w nim:

1. Właściwe nawyki – fundamenty zdrowia.
2. Okresowe posty – pomagają czy szkodzą?
3. Jaglany Detoks – autostrada do zdrowia.
4. 6 kluczowych zasad Jaglanego Detoksu.
5. Dlaczego Jaglany Detoks jest dla Ciebie?
6. Co mówią osoby, które przeszły detoks?

Źródła informacji

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Kasza jaglana z truskawkami na śniadanie
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
41star1star1star1stargray Based on 9 Review(s)

1 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 Komentarze
  • 17 czerwca 2015

    Uwielbiam kaszę jaglaną. Pyszna propozycja na śniadanie lub deser 🙂

    Odpowiedz
Więcej Niż Zdrowe Odżywianie

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.