Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Przekąska łososiowa z jarmużem

Przekąska łososiowa z jarmużem

Tatiana Jaworska on 31 grudnia 2014 - 11:44 in Bezglutenowe, Przekąska, Zdrowe odżywianie, Dieta

Bardzo lubimy tę przekąskę, bo jest podzielona na takie akuratne kąski i sprawdza się na każdej imprezie lub uroczystości. Wygląda fajnie, szybko się ją robi, jest zdrowa i świetnie smakuje.

Ciasto do placków robię podobnie do naleśnikowego tyle, że z pełnoziarnistej mąki gryczanej. Używam jej coraz częściej,  ponieważ zrobione z niej potrawy mają łagodny i naturalny smak.

Składniki na około 10 naleśników:

  • 1,5 szklanki pełnoziarnistej mąki gryczanej
  • 2 jajka
  • sól i pieprz do smaku
  • około 2 szklanek wody – ciasto po wymieszaniu ma mieć konsystencję śmietany

Jajka roztrzep, dodaj mąkę, przyprawy i wodę – dokładnie wymieszaj. Aby naleśniki były bardziej puszyste, białka ubij osobno i na koniec delikatnie połącz z gotowym ciastem naleśnikowym.

Możesz przystąpić do smażenia. Używając dobrej patelni teflonowej właściwie nie potrzebujesz tłuszczu. Jeżeli jednak naleśniki do niej przywierają, użyj trochę tłuszczu kokosowego lub masła klarowanego – ich aromaty doskonale wzbogacą końcowy smak potrawy.

Składniki na farsz:

  • twarożek chrzanowy lub czosnkowy
  • warzywa: jarmuż (same delikatne liście, bez łodyg), szpinak, papryka, ogórek, kiełki brokułów
  • suszone pomidory
  • łosoś

Przed przystąpieniem do zawijania upieczone naleśniki muszą być dobrze wystudzone. Dopiero wtedy możesz zacząć nakładać farsz:

  • posmaruj 3/4 naleśnika twarożkiem
  • na twarożku ułóż kolejno: łosoś, papryka, ogórek, suszone pomidory, jarmuż, liście szpinaku
  • zawiń – pomocna jest mata bambusowa do robienia sushi

IMG_8138_logo

Zanim podasz na stół pokrój zawinięte naleśniki w dowolnej długości kąski, przystrój zieleniną: jarmuż, liście szpinaku, kiełki, itd.

Przed pokrojeniem zawiniętą przekąskę wstaw do lodówki na minimum 1 godzinę – serek stężeje i krojenie pójdzie Ci zdecydowanie łatwiej.

Chudy twarożek, ryby z dużym dodatkiem świeżych, zielonych warzyw są częstymi gośćmi na naszym stole. Dostarczają wielu cennych składników odżywczych i są podstawą naszego zdrowego odżywiania.

Mam nadzieję, że zasmakują również Tobie:-)

Źródła informacji

Możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje na blogu – zapisz się newsLetter – okienko poniżej. Raz w tygodniu otrzymasz maila z linkami do nowych artykułów bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową 🙂

 

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Przekąska łososiowa z jarmużem
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Niż Zdrowe Odżywianie

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.