Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Sałatka z jarmużu z batatami

Sałatka z jarmużu z batatami

Michał Jaworski on 13 stycznia 2016 - 06:00 in Bezglutenowe, Sałatka, Zdrowe odżywianie, Dieta

Pamiętam, gdy dawno temu pierwszy raz skosztowałem batatów, byłem zaskoczony ich słodkawym smakiem – zupełnie mi nie pasującym do ziemniaka. Tę słodkawą nutę można jednak doskonale wykorzystać do zróżnicowania smaku potrawy, na przykład surówki z jarmużu.

Z jarmużu, batatów i kalarepki przygotowałem bardzo prostą surówkę, wszystko zajęło mi nie dłużej niż 25 minut. Najwięcej czasu zajmuje krojenie i duszenie batata. Jeżeli masz więcej czasu to batata możesz upiec w piekarniku, będzie wtedy jeszcze bardziej dietetyczny.

Surówka doprawiona jest łagodną nutą czosnku, łagodną dzięki temu, że czosnek przed dodaniem do jogurtu został uduszony razem z batatami.

Składniki na sałatkę z jarmużu z batatami:

Sałatka z jarmużu z batatami

Sałatka z jarmużu z batatami

Batata obierz i pokrój w około 1 centymetrowe kosteczki. W rondlu z grubym dnem rozpuść masło klarowane (lub inny zdrowy tłuszcz) i wrzuć pokrojone bataty i obrany czosnek. Duś do miękkości (około 15 minut) pod przykryciem na małym ogniu.

Jarmuż umyj, pozbądź się grubszych łodyg, wrzuć do miski i skrop oliwą z odrobiną soli. Masuj rękoma liście jarmużu, aż każdy jego fragment będzie zwilżony oliwą i solą.

Kalarepkę obierz i pokrój w jedno centymetrowe kosteczki. Podduszony czosnek wyciśnij i dodaj do jogurtu naturalnego.

Wyłóż wcześniej przygotowany jarmuż na talerz, dodaj pokrojoną kalarepkę i jeszcze ciepłego uduszonego batata. Całość posyp wiórkami parmezanu.

Podawaj z wcześniej przygotowanym sosem jogurtowo czosnkowym.

Sałatka z jarmużu z batatami

Sałatka z jarmużu z batatami

Sałatka z jarmużu z batatami

Sałatka z jarmużu z batatami

Dlaczego warto jeść jarmuż? Dlaczego warto jeść jarmuż?
Jarmuż jest doskonałym źródłem prowitaminy A. Zaś witamina A, czy karoten, czyli prowitamina A, z której organizm syntetyzuje tę witaminę, są czynnikami niezbędnymi do prawidłowego wykorzystania białka przez organizm. Jarmuż, jako zielona roślina, jest źródłem chlorofilu, który działa oczyszczająco na organizm i powstrzymuje rozprzestrzenianie się grzybów, bakterii i innych mikroorganizmów. Dodatkowo chlorofil wspomaga rozwój korzystnej flory jelitowej. Zielone warzywa, a w tym jarmuż działają korzystnie na wątrobę. 
 

Źródła informacji

Możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje na blogu – zapisz się newsLetter – okienko poniżej. Raz w tygodniu otrzymasz maila z linkami do nowych artykułów bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową 🙂

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Sałatka z jarmużu z batatami
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Niż Zdrowe Odżywianie

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.