Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Owsianka bez mleka na naszym stole

Owsianka bez mleka na naszym stole

Tatiana Jaworska on 7 kwietnia 2015 - 06:00 in Bezglutenowe, Śniadanie, Zdrowe odżywianie, Dieta

Owsianka to bardzo pożywne i zdrowe śniadanie. Zawsze kojarzyła mi się z zupą mleczną. Do czasu alergii syna. Po tym, jak udało się ją u Niego zwalczyć musimy cały czas pamiętać, że nie może codziennie jeść produktów, które najczęściej uczulają. Dlatego u nas owsianka gotowana jest na wodzie.

Kiedy syn ma “dzień mleczny” dodaje sobie do owsianki mleka. Dni mleczne, które ma co trzeci dzień, są jego ulubionymi, bo bardzo lubi mleko. A jeśli do tego ma dzień słodyczowy… 🙂

Taka prosta i szybka w przygotowaniu owsianka daje nam uczucie sytości przez prawie trzy godziny.

Składniki na owsiankę bez mleka:

  • szklanka płatków owsianych (mogą być bezglutenowe)
  • szklanka wody
  • 2 łyżki sezamu
  • 1 łyżeczka miodu
  • ulubiony owoc

Płatki namocz w szklance wody na kilkanaście minut lub dłużej. Następnie podgrzej (nie gotuj) i gotowe. Jeśli potrzebujesz więcej wody, dodaj jej. My najbardziej lubimy konsystencję, jaką widać na zdjęciu 🙂

Wyłóż owsiankę na talerz, dodaj miód oraz owoce, posyp sezamem i smacznego.

Owsianka bez mleka na naszym stole

Owsianka bez mleka na naszym stole

Porcja dla 2 osób.

Dlaczego warto jeść owies?
Dlatego, że działa kojąco, leczy układ nerwowy i rozrodczy, wzmacnia śledzionę i trzustkę, usuwa cholesterol z przewodu pokarmowego i naczyń krwionośnych, wzmacnia mięsień serca. Jest jednym z pokarmów najbogatszych w krzem, który usuwa z komórek substancje toksyczne, uszczelnia naczynia włosowate, zwiększa wytrzymałość i regenerację układu kostnego oraz tkanki łącznej, zapobiega przedwczesnemu starzeniu się. Owies zawiera czynniki powstrzymujące rozwój grzybów.

Usuwa podrażnienia i stany zapalne skóry, poprawiając jej ogólny wygląd i zapobiegając wiotczeniu, ogranicza wypadanie włosów, przyspiesza ich wzrost, wzmacnia paznokcie. Owies zawiera również fosfor niezbędny do prawidłowego rozwoju mózgu i nerwów. Ponadto zawiera białko, wartościowe tłuszcze, węglowodany, a także witaminy w szczególności z grupy B oraz wapń, magnez, sód, miedź.  Jest doskonały w profilaktyce infekcji. Płatki owsiane mają dużą zawartość błonnika i małą ilość kalorii. Same dobre rzeczy 🙂

Ugotowane płatki owsiane można stosować do mycia twarzy uzdrawiając i upiększając skórę.

Źródła informacji

UWAGA: Bezpłatny eBook!

„6 kroków do zdrowego odżywiania”


Bezpłatny eBook, a w nim:

1. Nasza historia – co nam dała zmiana odżywiania.
2. Co musisz zrobić zanim zaczniesz zmiany.
3. Produkty, które powinny zniknąć z kuchni.
4. Co w zamian? Zdrowe zamienniki.
5. Co się stanie, jeżeli nic nie zrobisz.

6. Jak zrobić to szybciej i łatwiej.

Your browser does not support iframes.

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Owsianka bez mleka na naszym stole
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
41star1star1star1stargray Based on 5 Review(s)

8 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 Komentarze
      Więcej Niż Zdrowe Odżywianie