Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Bezglutenowa pasta kanapkowa z fasoli mung

Bezglutenowa pasta kanapkowa z fasoli mung

Bezglutenowa kanapkowa z fasoli mung przyszła mi do głowy podczas grymaszenia juniora. Jakoś ostatnio nie przepada za warzywami, a przecież musi je jeść. Dzieci mają okresy grymaszenia i nasz maluch akurat taki przechodzi. To pozwala mi pogłówkować nad tym, jak przemycić warzywa, aby je zjadł. Przecież w kuchni nie może być nudy. Ta pasta to był strzał w dziesiątkę! Oczywiście można również wykorzystać naszą fasolę białą zamiast mung.

Najsmaczniejsze kanapki są na plastrach białej rzodkwi i kalarepy z dodatkiem ogórka kiszonego. Nasz maluch ze smakiem zjadł kanapki posypane dodatkowo selerem naciowym i pestkami dyni. Wyszło zdrowo i bezglutenowo.

Prosta pasta kanapkowa z fasoli mung

Prosta pasta kanapkowa z fasoli mung

Składniki na bezglutenową pastę kanapkową z fasoli mung:

  • 0,5 szklanki fasoli mung (lub innej)
  • 2 suszone pomidory
  • 40 dag warzyw (ja dałam garść kapusty pekińskiej, korzeń pietruszki, topinambur, seler)
  • 1 liść laurowy
  • po 0,5 łyżeczki startej gałki muszkatołowej i majeranku
  • po 2 szczypty cząbru, lubczyku i pieprzu
  • 0,5 łyżeczki dobrej soli do smaku

Fasolę namocz na noc. Kolejnego dnia zagotuj ją w wodzie, wypłucz, wlej 300 ml świeżej wody i gotuj w niej fasolkę z przyprawami (bez soli) 15 minut. Następnie dodaj pokrojone jakkolwiek warzywa i gotuj 25 minut. Razem będzie to 40 minut.

Wyjmij liść laurowy, zmiksuj wszystko na gładką masę i przełóż do słoika. Przechowuj w lodówce szczelnie zamknięte około 4 dni.

Z tej ilości składników uzyskasz 0,5 litra pasty.

Prosta pasta kanapkowa z fasoli mung

Bezglutenowa pasta kanapkowa z fasoli mung

Bezglutenowa pasta kanapkowa z fasoli mung

Bezglutenowa pasta kanapkowa z fasoli mung

Pod tym linkiem znajdziesz przepis na pastę z fasoli białej i jarmużu.

Uwaga!

Wdrażanie w rodzinie zdrowego odżywiania nie zawsze jest prostym zadaniem. Jeśli zastanawiasz się jak to zrobić bezboleśnie, możesz skorzystać z naszego kursu W 4 tygodnie zamień swoją kuchnię na zdrową. Z przyjemnością pomożemy Ci w tym zadaniu.

Zapraszamy! 🙂

Dlaczego warto jeść <strong>fasolę mung</strong>? Dlaczego warto jeść fasolę mung?

Jest jednym z najbardziej wartościowych roślinnych źródeł białka i wapnia. Oprócz tego znajdziesz w niej potas, żelazo, magnez, mangan, cynk, kwas foliowy, fosfor, witaminy z grupy B. Ma dobroczynne właściwości zasadotwórcze – odkwasza organizm – neutralizuje nadmierną zawartość kwasów, powstałą na skutek spożycia zbyt dużej ilości mięsa i żywności przetwarzanej. Ta mała zielona fasolka działa oczyszczająco i przeciwzapalnie. Znajdująca się w fasoli lecytyna poprawia pamięć i koncentrację.

 

Źródła informacji

UWAGA: Pobierz przepisy!

 

“3 wyjątkowe chleby bezglutenowe

 



Proste w przygotowaniu i sprawdzone przepisy na:

 

1. Alkaliczny bezglutenowy chleb gryczany na
zakwasie z ziarnami.
2. Chleb bezglutenowy gryczano-owsiany na
zakwasie ze słonecznikiem.
3. Chleb bezglutenowy na drożdżach z
siemieniem lnianym i amarantusem.

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Prosta pasta kanapkowa z fasoli mung
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.