Sprawdź konkurs!
/ Bez kategorii / Tatar z avocado – zdrowa przystawka na imprezkę

Tatar z avocado – zdrowa przystawka na imprezkę

Michał Jaworski on 30 grudnia 2014 - 20:02 in Bez kategorii, Bezglutenowe, Przekąska, Wegetariańskie, Zdrowe odżywianie, Dieta

Nigdy nie mogłem przekonać się do skosztowania tradycyjnego tatara z wołowiny. Oprócz aspektów higienicznych nie przemawia do mnie zjadanie surowego czerwonego mięsa. Przełomem było odkrycie, że ten rarytas można zrobić z surowego avocado!

Mi tatar z avocado smakuje bardzo, częstowałem tą przekąską już kilku wielbicieli tradycyjnej surowizny. Każdy z nich z uznaniem podkreślał podobieństwo smakowe do tradycyjnego tatara i również zajadał ze smakiem.

Tatar z avocado - zdrowa przystawka na imprezkę

Tatar z avocado – zdrowa przystawka na imprezkę

Składniki na tatara z avocado:

  • jedno dojrzałe avocado
  • jedna mała czerwona cebula
  • pieprz i sos sojowy do smaku

Avocado umyj, przekrój wzdłuż ostrym nożem – cięcie powinno być równe, skórki potem wykorzystasz. Wyrzuć pestkę, a miąższ wyłuskaj łyżeczką na głęboki talerz i rozgnieć widelcem. Dodaj świeżo zmielony pieprz, trochę sosu sojowego i większą część pokrojonej w kostkę cebulki – trochę zostaw do dekoracji.

Całość wymieszaj, podziel na dwie połowy i przełóż do wcześniej opróżnionych skórek avocado. Na koniec udekoruj pozostałą częścią pokrojonej w kostkę cebulki.

Miąższ avocado w kontakcie z powietrzem szybko ciemnieje. Aby spowolnić ten proces skrop go sokiem ze świeżo wyciśniętej cytryny.

Dlaczego warto jeść avocado?

Ponieważ zawiera całe bogactwo witamin i związków mineralnych dobroczynnie działających na nasz organizm. Avocado, ważny składnik zdrowego odżywiania, zawiera foliany – związki mineralne przekształcane w jelitach na kwas foliowy, który wspomaga prawidłowy metabolizm i uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych. Dodatkowo witaminę A, Bkompleks, C, E, H, K, magnez, miedź, żelazo, potas, wapń i wiele innych pierwiastków śladowych. Avocado dostarcza 18 aminokwasów łącznie. Nie brakuje w nim także nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), a zwłaszcza kwasu linolowego, linolenowego i oleinowego, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Źródła informacji

Możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje na blogu – zapisz się na newsletter – okienko poniżej. Raz w tygodniu otrzymasz maila z linkami do nowych artykułów bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową 🙂

 

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Tatar z avocado - zdrowa przystawka na imprezkę
Opublikowany w
Czas przygotowania
Średnia ocena
3.51star1star1star1stargray Based on 3 Review(s)

Comments are disabled
2 Komentarze
  • 31 grudnia 2015

    Ja dodaję jeszcze posiekane jajko ugotowane na twardo i dużo czosnku. Pyszne!!!!

    Ula
    • 4 marca 2016

      Wersji z jajkiem nie znalam,musze zrobic.Ja dodaje krewetki,robie czekowado,dodaje do smoothies,albo zapiekam z kozim seremPYCHA

      KaYA
Więcej Niż Zdrowe Odżywianie