Sprawdź konkurs!
/ Bezglutenowe / Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie
Michał Jaworski on 24 lipca 2015 - 06:00 in Bezglutenowe, Przekąska, Sałatka, Zdrowe odżywianie, Dieta

Krewetki na sałacie, oprócz ryb to pierwsze owoce morza, które od razu mi posmakowały. Mają bardzo subtelny smak i doskonale nadają się do robienia szybkich sałatek. Takie sałatki są wprost idealne na gorące, wakacyjne przekąski.

W drodze do Francji zatrzymaliśmy się na kilka dni u rodziny w Szwajcarii. Jak zwykle oprócz zwiedzania i odwiedzania znajomych miejsc mieliśmy okazję posmakować ulubione potrawy cioci Krystyny, między innymi krewetki na sałacie. Bardzo nam posmakowały, dlatego w drodze na wybrzeże postanowiliśmy, że znajdą się na naszym wakacyjnym stole.

Przygotowuje się je w 30 minut, oczywiście tylko wtedy, gdy kupisz oczyszczone i ugotowane (czerwone) krewetki, kilka razy pokusiłem się o samodzielne obieranie świeżych (szarych) krewetek. Stopień pracochłonności jest odwrotnie proporcjonalny do ich rozmiaru – czym mniejsze krewetki, tym więcej z tym pracy. Przy koktajlowych, ręczne obieranie w ogóle nie wchodzi w grę 🙂

Składniki na krewetki na sałacie:

  • ulubiona mieszanka sałat
  • około 100 gramów oczyszczonych krewetek koktajlowych
  • 4 łyżki keczupu
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kilka kropel octu balsamicznego

 

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Krewetkowy sos do sałaty najlepiej jest przygotować kilka godzin przed podaniem. Krewetki myjemy i gotujemy kilka minut w niewielkiej ilości wody. Wodę odlewamy i czekamy aż wystygną. Następnie dodajemy jogurt naturalny, keczup, rozgnieciony czosnek i ocet balsamiczny, wkładamy do lodówki na kilka godzin.

Na talerzach rozkładamy umytą sałatę i zalewamy wcześniej przygotowanym sosem krewetkowym. Danie doskonale nadaje się jako przystawka przed obiadem lub lekka kolacja. Smacznego!

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Dlaczego warto jeść krewetki? Dlaczego warto jeść krewetki?
Owoce morza w tym krewetki to przede wszystkim bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-3), oraz witamin z grupy B, w tym B12. Są niskokaloryczne i bogate w minerały, zawierają: wapń, cynk, magnez, żelazo, selen, fluor i jod.

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Krewetki na sałacie
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Darmowy Bonus!

Zapisz się na News Letter i odbierz DARMOWEGO eBooka z najpopularniejszymi wpisami z bloga!

Nikomu nie będziemy udostępniać Twojego adresu email.