Sprawdź konkurs!
/ Podcast / WNZO 032: Ajurweda – tajemnica długowieczności indyjskich mędrców

WNZO 032: Ajurweda – tajemnica długowieczności indyjskich mędrców

Michał Jaworski on 1 lutego 2016 - 06:00 in Podcast, Zdrowe odżywianie, Dieta

Indie to kraj wielu kolorów, dźwięków, smaków i zapachów. Jednak dla mnie Indie to przede wszystkim kraj kojarzony z sędziwymi długobrodymi mędrcami, których długowieczność u niejednego Europejczyka budzi podziw i szacunek.  Czy swoje zdrowie zawdzięczają jakiejś tajemnej wiedzy, czy też może są to zasady zdrowego odżywiania, które może przyswoić sobie każdy z nas?

Zapraszam Cię do wysłuchania rozmowy z Moniką Ptak, pasjonatką holistycznego podejścia do zdrowego trybu życia, autorką książki Ajurweda medycyna indyjska.

Z tego odcinka podcastu dowiesz się:

  • Czym jest Ajurweda.
  • Na czym polega ajurwedyjska profilaktyka.
  • Co to jest holistyczne podejście do zdrowia i leczenia.
  • Jak pozyskiwać zdrową żywność.
  • Co to są vata, pitta i kara – trzy dosze w Ajurwedzie.
  • Dlaczego dobrze jest poznać „swoją doszę”.
  • Co to są uniwersalne zasady zdrowego stylu życia.
  • Jakich połączeń pokarmowych unikać.
  • Jak przyprawy pomagają w lepszym trawieniu pokarmu.

Transkrypt podcastu Ajurweda – tajemnica długowieczności indyjskich mędrców

Kliknij tutaj, aby pobrać transkrypt tego odcinka podcastu

Jak możesz słuchać podcastu?


Zdecydowanie polecam ostatni sposób – słuchanie podcastów na swoim smartfonie. Ja tak robią już od kilku lat i jestem z tego sposobu bardzo zadowolony. Swoje ulubione podcasty mam zawsze ze sobą i słucham w każdym miejscu i o dowolnym czasie. Polecam!

Oceń mój podcast – Ajurweda, tajemnica długowieczności

Jeżeli chcesz mi się jakoś odwdzięczyć to najlepszym dla mnie podziękowaniem będzie pozostawienie opinii w iTunes. Dzięki temu mój podcast będzie lepiej widoczny i łatwiej będę mógł docierać do nowych słuchaczy. Możesz to zrobić klikając na linka poniżej.

-> Oceń podcast “Więcej Niż Zdrowe Odżywianie” na iTunes

 

Notatki do tego odcinka podcastu:

UWAGA:  Jeżeli zdecydujesz się na zakup książki korzystając z linka umieszczonego w notatkach, ja otrzymam prowizję od sklepu za polecenie tej książki. Dla Ciebie nie wiąże się to z żadnym dodatkowym kosztem.

Jeżeli się zdecydujesz na taki zakup to serdecznie Ci z to dziękuję 🙂

3 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 Komentarze
  • 15 lutego 2016

    Ciekawa jestem odnośnie łączenia pokarmów – czy owoce przetworzone, czyli domowe dżemy, konfitury (bez cukru) też należy jadać osobno, czy można na przykład łączyć je z węglowodanami 🙂

    Beata
    Odpowiedz
    • 16 lutego 2016

      Od razu bez ogródek napiszę, że ja często takie połączenie stosuję. Większość moich ulubionych śniadań bazuje na połączeniu pełnoziarnistych kasz, ziaren z owocami świeżymi (w sezonie) lub przetworzonymi domowymi sposobami zimą. Takie połączenia zalecane jest w diecie rozdzielnej opisywanej przez Dr Williama Howarda Haya.

      Michał Jaworski
      Odpowiedz
      • 16 lutego 2016

        No właśnie ja też uwielbiam połączenie owoców z węglowodanami i praktycznie co dzień je stosuję 😉 Dobrze wiedzieć, że ktoś takie połączenie poleca 🙂

        Beata
        Odpowiedz
Więcej Niż Zdrowe Odżywianie