Sprawdź konkurs!
/ Bez kategorii / Bakłażan po arabsku z miętową nutą

Bakłażan po arabsku z miętową nutą

Tatiana Jaworska on 6 lutego 2015 - 06:05 in Bez kategorii, Bezglutenowe, Przekąska, Zdrowe odżywianie, Dieta

Przy okazji publikowania przepisu na bakłażan faszerowany, pisałam o dobrym wpływie tego warzywa na nasz organizm (przepis znajdziesz tu). Można go spożywać na wiele ciekawych sposobów, ale tym razem szybka przekąska bez mięsa: bakłażan w towarzystwie cukinii z jogurtem naturalnym.

Składniki na bakłażan po arabsku:

Warzywa pokrój w plasterki o grubości około 1 cm, posyp solą i odstaw na 30 minut.

Bakłażan po arabsku z miętową nutą

Bakłażan po arabsku z miętową nutą

Po tym czasie wypłucz w wodzie i osusz czystą ścierką lub ręcznikiem papierowym. Jogurt wymieszaj z czosnkiem, miętą i szczyptą soli himalajskiej.

Warzywa delikatnie podsmaż na maśle klarowanym. Przełóż na talerz, polej sosem i smacznego 🙂

Porcja dla 4 osób.

Dlaczego warto jeść bakłażan?
Bakłażan posiada znaczne ilości składników odżywczychbłonnika i jest niskokaloryczny. Stanowi źródło bioflawonoidów chroniących tętnice przed szkodliwym cholesterolem zmniejszając utlenianie tzw. dobrego cholesterolu, który ma niską gęstość. Bioflawonoidy odbudowują tętnice i zapobiegają udarowi mózgu oraz innym rodzajom krwotoków.

Są pomocne w leczeniu miażdżycy, poprawiają przepływ krwi w naczyniach wieńcowych i obniżają ciśnienie. Pomagają wątrobie w usuwaniu związków toksycznych z organizmu. Wspomagają usuwanie zastoju krwi poprzez rozpuszczenie zakrzepniętej krwi oraz nadmiernego rozrostu tkanek takich jak guzy i mięśniaki powstałe na skutek zastoju krwi.

Dobrze, aby raz w tygodniu znalazł się w Twoim menu. Kobiety w ciąży powinny spożywać bakłażany sporadycznie.

 

Źródła informacji

Możesz być na bieżąco z tym, co się dzieje na blogu – zapisz się newsLetter – okienko poniżej. Raz w tygodniu otrzymasz maila z linkami do nowych artykułów bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową 🙂

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Bakłażan po arabsku z miętową nutą
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania

1 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 Komentarze
  • 11 października 2018

    Ciekawy i smaczny przepis, zarowno Sam, jak I jako dodatek do np. dania mięsnego 😉
    PS W opisie bakłażana pojawił się błąd- ,,dobry” cholesterol, czyli HDL (HIGH density lipoprotein) ma wysoką gęstość 😉

    Jaśmina
    Odpowiedz
Więcej Niż Zdrowe Odżywianie