Sprawdź konkurs!
/ Bez kategorii / Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie
Michał Jaworski on 24 lipca 2015 - 06:00 in Bez kategorii, Bezglutenowe, Przekąska, Sałatka, Zdrowe odżywianie, Dieta

Krewetki na sałacie, oprócz ryb to pierwsze owoce morza, które od razu mi posmakowały. Mają bardzo subtelny smak i doskonale nadają się do robienia szybkich sałatek. Takie sałatki są wprost idealne na gorące, wakacyjne przekąski.

W drodze do Francji zatrzymaliśmy się na kilka dni u rodziny w Szwajcarii. Jak zwykle oprócz zwiedzania i odwiedzania znajomych miejsc mieliśmy okazję posmakować ulubione potrawy cioci Krystyny, między innymi krewetki na sałacie. Bardzo nam posmakowały, dlatego w drodze na wybrzeże postanowiliśmy, że znajdą się na naszym wakacyjnym stole.

Przygotowuje się je w 30 minut, oczywiście tylko wtedy, gdy kupisz oczyszczone i ugotowane (czerwone) krewetki, kilka razy pokusiłem się o samodzielne obieranie świeżych (szarych) krewetek. Stopień pracochłonności jest odwrotnie proporcjonalny do ich rozmiaru – czym mniejsze krewetki, tym więcej z tym pracy. Przy koktajlowych, ręczne obieranie w ogóle nie wchodzi w grę 🙂

Składniki na krewetki na sałacie:

  • ulubiona mieszanka sałat
  • co najmniej 100 gram oczyszczonych krewetek koktajlowych
  • 4 łyżki keczupu
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kilka kropli octu balsamicznego

 

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Krewetkowy sos do sałaty najlepiej jest przygotować kilka godzin przed podaniem. Krewetki myjemy i gotujemy kilka minut w niewielkiej ilości wody. Wodę odlewamy i czekamy aż wystygną. Następnie dodajemy jogurt naturalny, keczup, rozgnieciony czosnek i ocet balsamiczny, wkładamy do lodówki na kilka godzin.

Na talerzach rozkładamy umytą sałatę i zalewamy wcześniej przygotowanym sosem krewetkowym. Danie doskonale nadaje się jako przystawka przed obiadem lub lekka kolacja. Smacznego!

Krewetki na sałacie

Krewetki na sałacie

Dlaczego warto jeść krewetki?
Owoce morza w tym krewetki to przede wszystkim bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-3), oraz witamin z grupy B, w tym B12. Są niskokaloryczne i bogate w minerały, zawierają: wapń, cynk, magnez, żelazo, selen, fluor i jod.

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Krewetki na sałacie
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

0 SKOMENTUJ

Wyślij swoją wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Niż Zdrowe Odżywianie